Solution Study
Donnerstag, 30. November
09:15 - 09:45
Live in Berlin
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Alexander Wassiltschenko verantwortet bei der Axians NEO Solutions & Technology GmbH das Lösungsportfolio rund um Customer Service & Asset Management Solutions. Er beschäftigt sich seit mehr als 15 Jahren mit der Optimierung von SAP-basierten Kundenservice-/ Instandhaltungsprozessen durch den Einsatz von Einsatzplanungslösungen und mobilen Anwendungen. In diesem Rahmen hat er bei einer Vielzahl von namenhaften deutschen und internationalen Unternehmen, vornehmlich im Bereich Maschinen- und Anlagenbau, innovative Lösungen konzipiert und eingeführt. Seit einigen Jahren berät er auch im Umfeld Ersatzteilvertrieb über das Internet sowie zu Industrie 4.0 und zu Lösungen im Bereich Predictive Service.
Renewable energies and a life in harmony with nature are important to me. I have been working in the renewable energy sector for over 25 years.
At Ritter Energie I am responsible for the departments of Digital Information Management, Customer Service, Callcenter, Collector Installation Service, Technical Academy and Backoffice.
In addition to optimizing and developing services, I enjoy working at Ritter Energie on digital projects such as the “Sunny” chatbot or the “Paradigma Heizung” app. (https://www.paradigma.de/service/app-paradigma-heizung/)
I really like working with people. Empathy, meaningfulness and work-life integration are significant to me.
I spend most of my free time in nature - preferably on a via ferrata in the mountains or sailing on the sea or just walking my dog.